ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر

ماهنامه فرهنگی-سیاسی-اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج شهداء شهرستان گیلان غرب- دهستان چله

ماهنامه بصیر شماره های ۵ و ۶ منتشر شد

ماهنامه بصیر شماره های ۵ و ۶ ویژه بهمن و اسفند منتشر شد. قسمتی از مطالب و مصاحبه ها در پست های قبلی قابل مشاهده است. کلیه مطالب نشریه در قالب فایل pdf از لینک زیر قابل دسترسی می باشد.  

 دانلود ماهنامه بصیر 5 و 6

‌سخن سردبیر ماهنامه ۵ و ۶ بصیر

خداوند را شاکریم که توفیق اتمام چاپ و نشر ماهنامه بصیر در نیم سال دوم سال 1390 را به ما بسیجیان حوزه مقاوم شهید صدوقی چله (پایگاه مقاومت شهدا ) عنایت فرمود و از او می خواهیم که به حق صدیقه طاهره بتول مطهر ، حضرت فاطمه زهرا (س) در فرج فرزند دلبند و عزیزش حضرت ولی عصر ( روحی له الفداه ) تعجیل فرماید و قلب آن خورشید فروزان عالم هستی را از ما راضی و خشنود گرداند و این انقلاب عظیم اسلامی را به نهضت جهانیش متصل نماید و رهبر عظیم الشان را برای ادامه راه امام خمینی (ره)  توفیق و سلا متی عنایت فرماید.

در اینجا بر خود لازم می دانیم از زحمات بی دریغ کلیه کسانی که در تهیه و توزیع این نشریه ما را کمک و راهنمایی نمودند سپاسگزاریم؛ خصوصاً از فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلان غرب جناب سرهنگ پرنور، مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان غرب و مسئول محترم فرهنگی اجتماعی ناحیه گیلان غرب. همچنین از معاونت محترم فرهنگی اجتماعی سپاه نبی اکرم (ص) که ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است نیز صمیمانه قدردانی می کنیم. امید است در پرتو عنایات الهی همگی این عزیزان سربلند و پیروز در راه خدمت به اسلام و مسلمین باشند.

حال، ضمن تبریک سال نو  (سال 1391) پیشاپیش برای خوانندگان محترم سالی پربار و نیک را آرزومندیم و انشاءا... در سال جدید سعی بر آن است تا به شکلی تازه در راستای انتشار ماهنامه بصیر در خدمت شما عزیزان باشیم.

مصاحبه با حجت اسلام وا لمسلمین اسما عیل شاه محمدی

حجت اسلام وا لمسلمین اسما عیل شاه محمدی

مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه ناحیه گیلانغرب

در مصاحبه بانشریه بصیر 


انتخابات ؛ یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گیلانغرب گفت :از زمانی که ملت ایران به  رهبری بت شکن تاریخ، امام خمینی (ره) برکرسی انقلاب نشت و دست استکبار جهانی راقطع نمود. دشمنا ن درصدد ضربه زدن به این انقلاب هستند و از هر راهی وارد می شود. وی بابیان اینکه :  یکی از پروژهائی که دشمن به آن دل بسته است انتخابات مجلس شورای اسلامی  می با شد وهوشیار باشیم و حضورگسترده داشته باشیم تا دشمن همچون سا لها ی گذشته مأیوس شود. وی با بیان اینکه  

ضرورت هوشیاری:

انتخابات مجلس شورای اسلامی را درحا لی پیش روداریم که توجه بسیاری از سیاسیون و جریانات موجود را پیش از انتخابات های گذشته به خود جلب کرده است . وی اظهار داشت :   شرایط بین الملی و مقبولیت ایران و انقلاب های منطقه  نیز که منجر به عصبانیت نظام سلطه شده ، افزود :   تلاش دشمنا ن نظام را با خواب های آشفته ای برآن داشته تا نهایت تلاش خود را برای جداکردن سر مایه عظیم اجتماعی ملت و کمرنگ  کردن مشارکت مردم در انتخابات به کار برند.

چنانچه شوا هد و اطلاعات نشان دهنده آن است که دشمنان بر آنند تا پروژه طراحی شده در انتخابات 1388 را به شکلی دیگر وبا روش هائی تازه و با استفاده ا ز «جریان فتنه » و«جریان انحرافی» بار دیگر رقم بزنند.

  مؤسسات مطالعاتی و بنیاد های صهیو نیستی را با تحلیل های زودهنگام به میدا ن بفرستند. وی بیان داشت :

از سوی دیگر ، پیچیدگی شرا ئط سیاسی با توجه به فعا لیت «جریان فتنه» و«جریان انحرافی» و نیز سهم خواهی بعضی جریانات اهمیت توجه بیشتر دلسوزان نظام را برای بصیرت افزائی و آگا هی بخشی به امت حزب الله در مسیر حضور هرچه پر رنگ تر وآگاهانه تر در انتخابات مجلس نهم را نمایان ساخته است. مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان غرب اظهارداشت: از آنجا که بر اساس آیات و روایات  پاسداری از ارزشهای  اسلامی واجب می باشد بر دلسوزان نظام و اجب است که در شناسائی و معرفی افراد صا لح و ولایت مدار به دیگران توجه داشته باشد تا گرو های انحرافی و جریان فتنه نتواند خواسته های نظام سلطه را رنگ و جلا دهند و به خواسته های خود برسند.

 حضور حداکثری:

 نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتدار و استقلال و عزت همه جانبه خود را برپایه نقش آفرینی مردم در تاریخ انقلاب و نعمت "ولا یت فقیه "  استوار کرده است و هموار ه مردم در صحنه بوده و نقش مؤثری در ثبات  نظام با پیروی از رهبری به عهده داشته است . وی عنوان کرد :  حضور هوشمندانه مردم در مسائل سیاسی  و درک صادق از شرائط زمانه وآنچه که به سرنوشت سیاسی، اجتماعی وفرهنگی جامعه مرتبط است. در استحکام پایه های نظام نقش شگرف دارد و انتخابا ت مهم ترین عرصه حضور مردم است که با گذشت سه ده از انقلاب اسلامی ایران این نظام رادر همه عرصه ها همرا هی کرده است . انتخاباتی که توأم با انتخاب بهترین ها باشد در پیشرفت نظام و خنثی سازی توطئه های دشمن کمک می کند. بنا براین انتخابات 12 اسفند 1390را با همه حساسیت و ا همیت ملی و جهانی که دارد باید با حضور حداکثری مردم دید، حضوری که می تواند برای دشمنان ومهره های آنان حکم مرگ داشته باشد. عوا مل دشمن را منکوب کند و عامل استحکا م ریشه و ساختار نظام سیاسی جمهوری اسلامی را فراهم آورده . ازاین رو با اطمینان به یاری خداوند و بصیرت ملت باید گفت که این انتخابات نیز اسباب اقتدار و عزت کشور و نظام را فراهم خواهد کرد .

 وی در پایان اظهار داشت :  مردم بصیر وانقلابی  در گزینش نامزدها ی انتخاباتی توجه به  نکاتی مهم است .

1- ولایت مدار 2- کارآ مد 3- توجه به مصالح ملی 4- قانون مداری و عقلائی بودن 5- عدم وابستگی به کانون های قدرت و ثروت 6 برخوردا ری از پشتوانه با لای رأی مردمی .

انتخابات از دیدگاه فرمانده ناحیه گیلان غرب

انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط بین المللی و منطقه ای و راهبردهای ولایت

سرهنگ پرنورگفت :

انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در ایران با توجه به شرایط بین المللی و منطقه ای،از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  افزود : این انتخابات در شرایطی برگزار می گردد که جمهوری اسلامی ایران با پیمودن مسیر مقاومت و پایداری در برابر فشارهای نظام سلطه به لطف خداوند منان،به قدرت برتر منطقه استراتژیک خاورمیانه تبدیل شده و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران مسایل بین المللی،در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت موثر جهانی است. وی بابیان داشت : موفقیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی از یک طرف و توان مقابله با فتنه ها و شکست و ناکام گذاشت  آمریکا و متحدین او در منطقه خاورمیانه و بسیاری از کشورهای غربی را نسبت به تحولات سیاسی منطقه و جهان در آینده نگران ساخته است. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب  تحولات اخیر و بیداری اسلامی در منطقه با الهام از انقلاب اسلامی در حال به ثمر رسیدن است. افزود :  این تحولات به زعم بسیاری از صاحب نظران روز به روز بر عمق استراتژیک ایران در منطقه و جهان افزوده است و سیاست های یک جانبه گرایی متکی بر قدرت نظامی آمریکا را در منطقه با شکست کامل مواجه ساخته است. سرهنگ پرنور اظهار داشت : مابعنوان سرباز ولایت  باید از رهنمودهای امام (ره) و رهبرانقلاب امام خامنه ای بپردازیم:

1-راهبرد ولایت از حضرت امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت حضور در عرصه انتخابات.

  به جامعه ی محترم روحانیت خصوصا مراجع معظم،وصیت می کنم که خود را از مسائل جامعه خصوصاً مسئله انتخاب رئیس جمهور و وکلای مجلس،کنار نکشند و بی تفاوت نباشند.همه دیدید و نسل آتیه خواهد شنید که دست سیاست بازان پیرو شرق و غرب،روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنج ها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازی سیاست بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غربزدگان سپردند؛و به سر مشروطیت و قانون اساسی و کشور و اسلام آن آوردند که جبرانش احتیاج به زمان طولانی دارد.(وصیت نامه سیاسی-عبادی بنیان گذار کبیر انقلاب)

2-راهبرد ولایت از کلام نورانی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در زمینة اهمیت انتخابات نهم ( خطبه عید فطر سال 1389)که  می فرمایند :

مسال ما در آخر سال،انتخابات را داریم.انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه ی چالش برانگیز است.اگر چه در مقایسه ی با انتخاب هایی که در بعضی از کشورهای دنیا چه کشورهای به اصطلاح پیشرفته، چه بعضی از کشورهای دیگر برگزار می شود،که تویشان چه خباثت ها،چه خیانت ها،چه درگیری ها،حتی چه کشت و کشتارها اتفاق می افتد،بحمدالله این حوادث در کشور ما نیست،اما بالاخره یک چالشی است؛مردم را متوجه می کند.مراقب باشید این چالش ها به امنیت کشور صدمه نزند.انتخابات که مظهر حضور مردم است،مظهر مردم  سالاری دینی است،باید پشتوانه ی امنیت ما باشد. در اینجاست که مقام معظم رهبری می فرمایند : نباید اجازه داد که این چیزی که ذخیره ی امنیت است،پشتوانه ی امنیت است،به امنیت ما صدمه وارد کند.دیدید،حس کردید،از نزدیک لمس کردید آن وقتی را که دشمنان می خواهند از انتخابات علیه امنیت کشور سوءاستفاده کنند.باید همه مراقب باشند،همه بهوش باشند.آحاد مردم،مسئولان گوناگون،منبرداران سیاسی،کسانی که می توانند با مردم حرف بزنند،همه مراقب باشند،مواظب باشند؛از انتخابات مانند یک نعمت الهی پاسداری کنند.  سرهنگ پرنور درادامه افزود:  بر همین اساس می توان گفت،نتایج انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی همچنین استمرار حرکت بیداری اسلامی،پایداری و ایستادگی در برابر زیاده خواهی و فشارهای غرب در موضوعاتی چون مسئله هسته ای و دفاع از حقوق ملت مسلمان و مظلوم فلسطین می تواند متفاوت باشد،لذا ضرورت دارد که از این فرصت پیش رو که نمایش مردم سالاری دینی در کشور است به عنوان پشتوانه ای برای نظام (همچون گذشته)بهره بگیریم.  ان شاءالله

مردم مواظب باشید! صدای پای صهیونیسم می آید

مردم مواظب باشید!

صدای پای صهیونیسم می آید

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به رهبری امام خمینی (ره) کشور های غربی با سردمداری صهیونیسم و آمریکا فراماسون و مزدورانشان بر علیه این انقلاب صف آرایی کردند چرا؟ چون که شعار انقلاب عصر اسلامی ایران حمایت از مظلوم در مقابل ظالم ، حمایت از عدالت و ایستادگی در مقابل استکبار بود و به همین دلیل مورد هجمه رژیم صهیونیسم و آمریکای جنایتکار از همان روزهای اول انقلاب قرار گرفت. صهیونیسمی که تا قبل از انقلاب خود را همه کاره ایران و منطقه می دانست بعد از انقلاب وقتی که پایگاه خود را در منطقه در خطر می دید تمام توان خود را برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی از طریق گروهک های مخالف انقلاب مثل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و حزب توده به کار برد اما از آن به نتیجه ای نرسید.

(صهیونیسم در مورد حزب توده با لباس کمونیسم وارد شد. ) یکی از موارد دیگر مقابله صهیونیسم با انقلاب اسلامی ایران دعوت و تجهیز صدام حسین برای جنگ های نظامی با ایران اسلامی بود اما با عنایت و لطف خداوند متعال و درایت رهبری حضرت امام خمینی (ره) و ایستادگی مردم از این شیوه هم به نتیجه ای نرسید.

 صهیونیسم ( نماد حکومت شیطان ) دست از کینه خود در مقابله با اسلام بر نداشت و با حمایت کردن از رسانه­های دست نشانده خود و استفاده از افرادی ساده لوح و فتنه جو در داخل کشور باعث نا آرامی هایی در میان مردم شد ( فتنه88)، اما این بار هم با درایت رهبر معظم انقلاب و زیرکی مردم بار هم سر تسلیم فرود آورد. اما بعد از فتنه 88 صهیونیسم دوباره وارد کارزار  و درگیری با اسلام شده است.

 مردم مواظب باشید!

 صدای پای صهیونیسم (شیطان) در همین نزدیکیها بگوش می رسد. (جریان انحرفی خود صهیونیسم است)

یکی از ویژگیهای صهیونیسم وابستگی به قدرت و ثروت است و خیلی در مقابل این مقوله سیری ناپذیر است.

یکی دیگر از ویژگی های شیطان ایجاد تفرقه است. امروز جریان انحرافی (صهیونیسم اومانتیسم) با استفاده از دو ویژگی فوق عده ای از ایادی خود را کاندیدای ورود به مجلس شورای اسلامی نموده تا از این طریق سایه شیطان خود را بر پیکره انقلاب اسلامی ایران بگستراند. انشاء اله مردم با امید به خداوند متعال و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری از این دسیسه صهیونیسم هم با سربلندی بیرون خواهند آمد و جریان انحرافی را در توهم شیطانی خود ناکام خواهند کرد.

ایوب الهی